söndag 28 december 2014

"Mary"

Hade ju egentligen redan tränat på förmiddagen men när Erlendur, Jesper och till och med Fredrik skulle till Ibex ville jag ju också vara med! Och så riktigt kul pass stod på schemat.

 Idag fick vi välja wod. Jag var en av få som valde "Mary" Dels för att jag älskar HandstandPushups och för att jag måste bli lite bättre på pistols (one legged squats) och dels för att jag gjort Cindy hur många ggr som helst (även om jag riktigt gillar den woden också).

Det var en jäkligt kul wod. HSPU gick plättlätt. Pistols gick faktiskt ganska bra om man jämför med hur jag gjort dem tidigare, tror att alla mina rehabutfallssteg med TRX gjort nytta! Jag hade lite hjälp av en vikt platta och en wallball under mig för att jag skulle gå lika djupt varje squat. Pullupsen gick jäkligt bra till en början, gjorde 15 på raken lätt de 3-4 första varven, sen så fy fan va jobbigt det blev plus att handen gick lite sönder, men gjorde aldrig mindre än 7-8st på raken iaf.

Har inget att jämför med sedan innan men idag gjorde jag nästan 10 varv, hade 5 pullups kvar på 10e varvet.

Så summasummarum blev det:
50 HSPU
100 Pistols
145 Pullups (kanske inte så konstigt då att de blev lite jobbigt tills slut...)

Afterbash va lite tabata. 4st fällekniven och 4st monkyhold. Efter monkyhold hade jag sån pump i armarna att ådrorna nästa hoppa ur sina banor. 

Fredrik var på sitt först CF-pass idag. Ska bli väldigt spännande att höra hur hans armar känns i morgon! Jag minns mitt första CF pass som var Cindy, kände mig som ett överkört tåg dagen efter...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar