söndag 7 december 2014

Veckans löpträning

Jag är igång med löpträningen igen, dock i något kompimerad skala. Två-tre pass i veckan försöker jag ligga på.

Veckans pass blev ett intervallpass, ett joggpass och ett långpass.

Tisdag-intervallpass
Kvällspass med Knallen i Ryahallen. Upplägget var "Wild and crazy" vilket innebär att man på förhand inte vet hur lång vare sig intervallen eller vilan är. Det är bara att springa när visslan ljuder och vila när det visslas igen... Väldigt svårt tycker jag! Att inte veta om man ska springa 30 sekunder eller 6 minuter. Det var dessutom många långa intervaller... Mitt medeltempo hamnade på 4:40min/km, något långsammare än vad jag brukar sträva efter. Springsträckan blev 5,6km, 26 minuter. 2km uppvärmning innan passet. Efter intervallerna var det 30 min core.

Fredag-joggingpass
Vi är ett gäng tjejer från Ibex som bestämt att vi ska ut och springa varje lördagsmorgon 5-10km. Ett väldigt väldigt lugnt pass för att alla ska kunna hänga med och tycka att det är kul. Detta första pass blev 5,4km långt, medeltempo 6:16min/km, 33min. Cillen va givetvis med hon också.

Söndag-långpass
Jag och Cillen sprang ju med snabba gruppen förra veckan och det gick så bra så vi hakade på idag igen. Tempot va lite tuffare idag men vi klarade det utan svårigheter iallafall. Sträckan blev 19km på 1h och 37min. Snitttempo: 5:07min/km. I ett väldigt regnigt och ruskigt väder..

Total löpsträcka denna vecka: 32km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar