torsdag 3 januari 2013

Cindy

Dagens wod var "Cindy". Det är lite kul för det var den första woden jag gjorde när jag testade crossfit första gången. Kan säga att då klarade jag inte ens att göra pull ups med det tjockaste gummibandet hela passet ut, fick hjälp med armhävningarna med hjälp av gummiband runt magen och squatsen var knappa 90 grader.... Då klarade jag nog inte ens 10 varv..... Efteråt var jag så död i armarna att jag inte ens kunde byta blöja....

Idag, med 5 månder crossfit-träning i ryggen ser det annorlunda ut! Jag hann 15 hela varv och pull upsen på 16e varvet. Gjorde ALLA (80) pull ups utan band. Och känner mig förhållandevis fräsch nu efteråt:)

Cindy
AMRAP (as many rounds as possible) for 20min
5 pull ups
10 push ups
15 airsquats 

Efter passet körde vi valfri tabata; jobba 20 sek, vila 20 sek x 8. Jag körde plankan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar